15. julij 2014

Grcija 2014 Halkidiki in Thasos, Delfi in Lefkada

Ponedeljek 7.7.2014
Avtodom prevzamemo ob 11 uri, tokrat malo bolj spucan kot zadnjič. Matej se z njim odpelje domov, jaz pa s puncama, ki imata reden datum za zobarja sicer jutri 8.7.2014, pohitim še k zobozdravnici, ki sicer ni najbolj navdušena, da prehitevamo, ampak ju vseeno pogleda in malo popravi. Doma pa medtem poteka čiščenje in pripravljanje. Zlata mama še kosilo skuha, da se ne bomo, tako kot lani takoj ustavili na Lomu, ker bomo lačni.
Od doma odidemo ob 16 30, cilj je Beograd, na števcu pa kaže 151.389 km. V Šentvidu se opremimo še z vodo in hitro na avtocesto. Vmes se ideja, da bi šli najprej kar na Kolpo, ampak kmalu to idejo opustimo, ker si vsi želimo čim prej skočiti v morje.
Pot je v bistvu dolgočasna, punci bereta in gledata filme, pasje je vroče in malo laufamo klimo, malo odpiramo okna. Voda iz Šentvida pridno kopni.
Prvič tankamo v Srbiji, drago, še ne prazen tank  88 eur. S prihodom v Srbijo so se ceste tudi vidno poslabšale, zato počasneje, no pa saj se nam nikamor na mudi, napredujemo. V Beograd prispemo ob 23.40, namen je bil da spimo pred hotelom Inter continental, ampak ga na koordinatah, ki so jih navedli drugi avtodomarji ni.Verjetno so imeli v mislih veliko parkirišče, med dvema cestama, kjer  najdemo veliko taksistom, vendar nama ni najbolj všeč.  Zapeljemo na parkiršče z rampo  ob hotelu Crown plaza, Matej gre vprašat paznika ali lahko tu prespimo in dobi njegovo dovoljenje in podatek, da bo tudi zjutraj rampa gor. Punci že spita, pa tudi naju premaga spanec.
Na števcu se je ob prihodu v Beograd pokazala številka 151.949 km. (560km od doma)
Koordinate pred hotelom Crown plaza N44.810003 , E 20.434987.

Torek 8.7.2014
Zbudi nas Sarina budilka na mobitelu, ki sicer ne dela…vsaj tako pravi Sara, ki jo je uporabljala  ob torkih, ko je imela pred uro. Spali smo kar mirno, saj je parkirišče pred business hotelom, kjer se ravno ne zbirajo vandali. Oceniva ga kot varnega, samo vroče je bilo.
No ura je 6, punci zaspita nazaj, midva pa se odločiva, da narediva krog po Beogradu in skušava najti kavo. Zapeljemo se mimo se dveh možnih parkirišč, ki sva jih našla na forumu in sicer tistega z rampo na 3.1 m in tistega na obračališču tramvaja. Ker kave ne najdeva, pot nadaljujemo proti Gurmanu, v mestu Leskovac, kjer se baje dobi poceni in dobra srbska hrana.

Ob 11 ih  prispemo v Leskovac, pred Gurmana, no bo pač zgodnje kosilo, saj nismo prav veliko zajtrkovali. Privoščimo si obilo mesa in plačmo le 20 € s pijačo vred. Dobro smo se najedli, zdaj pa naprej.
Pot nadaljujemo proti Grčiji.

Srbija me je razočarala,ceste so bile verjetno zadnjič obnovljene za časa bivše Jugoslavije,
povsod polno smeti.

Meja z Makedonijo  brez težav. Pot nadaljujemo po soteski nad reko, Matej pravi, da je pisalo da je Vardar, ki se nadaljuje v lepo obdelano  in urejeno pokrajino.

Po 6 urah prispemo v Hellas.
Do prve plaže nas loči dobrih 40 km, cilj je plaža s koordinatam N 40.244263, E 23.353110, blizu Agia Mamas, kjer je tudi tuš.

Morje ni najlepše, popoldan je prineslo nekaj trave, ampak mi moramo umiti ves potovalni švic z nas, zato veselo poskačemo v morje. Skuhamo večerjo in zaspimo, ker se zunaj lepo ohladi.

Sreda 9.7.2014.
Današnje jutro se začne ob 5.00, ko prvi ribici pripeljejo svoj čoln in odidejo na ribolov.Zaspimo nazaj in se ob 5.45 prebudiva, ker čisto zraven AD parkira avto in na plažo pride prva družina, no 3 mame z otroki. Ne morem verjeti, da so tako skrbne in pripeljejo otroke tako zgodaj na plažo, ko sonce še ni močno.

Ne ukvarjam se dolgo z njimi, zaspiva nazaj do 8 ih. Ko se zjutraj zbudimo, je morje mirno in kar vabi na osvežitev. Z Matejem se razplavava , popijeva kavo in pot nadaljujemo proti plaži na Sithoniji, ki jo je kot najlepšo priporočila Nika in sicer blizu mesta Nikiti, kjer se da  kampirati izven kampa. Plaža se imenuje Agios Ioannis.
 Po dobre pol ure prispemo na cilj in si izberemo strateško pozicijo na vrhu hribčka, prva vrsta, 10 m do morja, kjer je lep razgled na zaliv in prijetno pihlja. Skuhamo kosilo, uživamo v toplem in čistem morju. Tinkara, ki je ne spravimo iz vode predlaga,  da ostanemo tukaj vsaj 2 dni in njen predlog je sprejet. Zvečer s kolesi odidemo v 5 km oddaljeno mesto Nikiti na prvi grški giros.

Četrtek 10.7.2014.
Zjutraj nas zbudi sonce, ki že prav pošteno pripeka, morje pa je brez valov in kar vabi  na jutranje plavanje. Snameva sup in Matej odsupa ob obali na raziskovanje.Naša Tinkara je otrok, ki rabi družbo vendar sestra,  ki stalno bere in starša, ki samo težita,  žal nismo dobra družba zanjo in kmalu se spoprijatelji z družino iz Slovenije in otroci uživajo v skakanju z deske in plavanju.
Matej popoldne odsupa do bližnjega mesta Nikiti in ker se je veter okrepil, me je bilo prav pošteno strah, kako bo prišel nazaj. Proti večeru se vseeno vrne :).
Počasi smo spoznali to plažo po dolgem in počez zato je čas, da se premaknemo naprej.

Petek 11.7.2014.
Zjutraj popijeva kavo in pospraviva. Ob cesti pri baru Heavens beach, natočiva vodo, sledi se shoping za vodo in hrano v Lidlu, potem pa na pot. Danes se malo ravnamo po potopisih o Sithoniji, ki jih je napisal nek Srb in so objavljeni na strani www.sitonijanadlanu.com.
Med restavracijami, ki jih je obiskal  je najbolje ocenil gostilno Tonin in mi kmalu ob cesti zagledamo tablo z napisom, zato ji sledimo. Cesta se kmalu spusti k obali in razcepi. Mi odidemo proti jugu, Tonin pa gre bolj nazaj proti severu. Sledimo cesti ob  morju, ki je makedanska in kjer najdemo nekaj lepih zalivov, v enem celo zakopljemo. Kmalu se ustavimo na plazi Azapiku N40.011941 , E 23.861155 , na kateri je na južnem delu nekaj AD, ki so malo nagužvani, kar pa nam ni všeč, zato se postavimo bolj na severni del te plaže. Morje je lepo in čisto, le  po prvih 10 metrih je v morju  skalovje na katerem je kar nekaj ježkov, zato je potrebno biti malo bolj previden ko plavaš na odprto morje, a z masko ni težav.

Dodobra smo preplavali cel zaliv, preostali čas pa namenili kartanju in branju. Matej in Tinkara sta sla lovit ribe s harpuno, eno veliko tudi  ujela, ampak jima je, skozi strgano vrečo :( ušla.
Vendar jima to ni vzelo poguma in ujela sta se 6 majhnih, ki smo jih spekli in pojedli za večerjo, no Tinkara jih je.

Sobota 12.7.2014.
Dan mine v kopanju in kartanju, zvečer kar v temi, da smo komaj videli karte.

Nedelja 13.7.2014.
Odločimo se, da je čas za premik. Natočimo se vodo pri cerkvici nad plažo, kamor jo pridni gasilci dnevno dovažajo N40.011941 , E23.861155 .

Pot nadaljujemo ob plaži in prispemo do mesta Toroni, kjer popijeva prvi Nescafe frappe in kupimo dve lepi oradi za večerjo. Na koncu plaže v Toroniju parkiramo in se gremo kopat. V vodi je veliko ribic, ampak trije ribici na enkrat je pač preveč za ribe, ki kmalu  pobegnejo. V Toroniju je možno tudi prenočiti na parkirišču na južnem delu, vendar mi odidemo naprej. Ves čas nas spremlja lep pogled na polotok Athos in njegov vrh z istim imenom. Kmalu smo na skrajnem jugu in se počasi obračamo na vzhodno obalo Sithonije, ki je bolj turistična oz. poseljena in s tem manj prostora za avtodomarje, ki pač ne želimo v camp.

Poizkusimo srečo na nekaj plažah npr. Kalamitsi beach, Kriaritsi beach, do katere je se posebej zanimivo priti, saj je pot do nje speljala čez bivše vojaško vadišče oziroma labirint cest. Malo se pozna da je nedelja in so vse plaže nabito polne, kar pa nam najbolj ne ustreza, zato odidemo naprej.

Cesta se obrne proti notranjosti in dvigne nad obalo, pokrajina je bolj gozdnata in dostop do plaze bolj težaven. Srečo poizkusimo še na plaži Armenistis, vendar je taka gužva da komaj obrnemo našo gajbico. Vmes smo se ustavili še v obcestni  grški taverni v mestu Sykia in si privoščili kosilo, tzatziki, musako, ocvrte kalamare in polpet, ki so ga prodali pod goveji zrezek.

Pot do plaze Kriaritski beach

Kriaritsi beach

Ustavili  smo  se pred mestom Sarti in preživeli  lepo popoldne. Na vzhodnem delu je manj počivališč za avtodomarje, mi smo noč prespali na južnem delu plaze Livrochio. N 40.252023 , E 23.722854

Za večerjo je Matej spekel na žaru oradi, ki sta bili odlični. Večer nam popestrila tudi luna, ki se je počasi dvignila iz morja. Luna je bila nekaj časa prav lepo oranžna. Aja pa Nemci so postali svetovni prvaki v nogometu, za kar čestitamo tudi paru iz Nemčije, ki prav tako prenočuje z avtodomom na tej plaži.

Ponedeljek 14.7.2014
Obdelali smo Sithonijo, na Athos  v bistvu ne moremo, razen na skrajni severni del. Plan je,  da si ogledamo še Thassos, zato se obrnemo proti vzhodu proti mestu Lerssos. V drugih potopisih smo našli informacije da je v bližini tega mesta lepa dolga plaza, kjer se da prenočiti in kjer se kopajo le domačini.

Pot do te plaze ni bila lahka, no zadnji del je v bistvu čez močvirje in ko smo prišli do tja se je en ata drl "This camping is full" in je res, tam je bilo parkiranih že ene 7 AD in za nas ni bilo prostora. No pa smo šli rikverc, ker sicer ni lahka naloga, ampak Matej je že mojster. Na tej isti poti sva že prej videla druge dovoze do plaze in enega izmer teh raziščeva peš. Vodi do plaze samotne plažice, ki nama hitro postane všeč in že parkiramo AD in smo v vodi. No ni nam hudega. Čez zaliv gledamo v goro Athos in mali otoček na katerega zelo pogosto vozi trajekt. Uživamo v vodi, popoldne pa odidemo na frape in sladoled v bližnjo vasico.

Torek 15.7.2014
Zjutraj nas zbudi dež, zato hitro pospravimo in naprej, no najprej  na tržnico v Lessos po zelenjavo in sadje, seveda tudi kavo in zajtrk, nato pa ponovno oskrbljeni tudi z vodo in ostalo hrano pot nadaljujemo proti mestu Kavala, kjer je trajekt za otok Thassos.

x

Kavala je kar večeje mesto z utrdbo na vrhu in mostom, ki verjetno izhaja se iz starih casov. Kupimo karte za trajekt in  po dobri uri smo na Thassos.

Odpeljemo se proti jugu in prespimo na plazi Tripiti.

Parkiramo se na plaži pod cesto N 40.792322 , E 24.65.8339 Lepa plaža, mirno spanje, zvečer wifi v prvem lokalu čez cesto. Mirno spanje, vreme se poslabšuje.

Sreda 16.7.2014

Zbudimo se v slabo vreme, odidemo naprej. Obiščemo vse plaže po Thasosu, zaradi slabega vremena  se nihče ne kopa, večinoma so nedostopne za AD. V enem dnevu obdelamo Thasos . Ogledamo si mesto Thasos, ki je luštno majhno mestec in odidemo naprej proti severu otoka. Končno najdemo parkirišče ob vodi ob plaži N  40.792322 , E 24.658339, ki jo se pridno urejajo in tudi prespimo.

Četrtek 17.7.2014
Lastnik / upravitelj, ki nam  je pusti prespati, ampak nas zjutraj kljub ogromnemu parkirišču stera in pravi NO parking. Še preden se uspemo spokati, mu postane žal in prinese kupone za v  bar na plaži, ki pa jih zavrnem.  Odpeljemo se proti pristanišču za trajekt, kjer ata ki prodaja karte zmeri avtodom in ugotovi, da je ta s kolesi vred dolg 7.5 m in ne 5 kot sem rekla jaz. Vkrcamo se na trajekt in zapustimo Thasos. Ni nas navdušil, za kar krivimo vreme.
Pot na celini  nadaljujemo prosti  Thesalonikiju in kmalu po Kavali zagledamo lepo dolgo plažo, kjer se spakiramo in plan je da prenočimo. Plaza je sicer lepa N40.718774 , E24.055163 ampak v vodi so pa sami ježki, zato popoldan pot  nadaljujemo proti mestu Korinos, kjer naj bi prespali.

Večerjamo v gostilni Kavos v Korinosu, kjer nas presneti Slovak, z bus domom, no tako velik avtodom kot je avtobus. Prespimo na plaži, parkirani med dva moldavska tovornjaka. N40.307787 , E22.619088 Plaza je lepa dolga, mivka, tuš , mirno spanje.

18.7.2014
Zjutraj se zapeljemo malo naprej od mesta Korinom. Dan preživimo na plazi, po kosilu pa se odpravimo proti mestu Delfi, ki si ga nameravamo ogledati  zgodaj zjutraj. Pred spanjem si na hitro ogladimo se Delfi in prespimo na parkirišču ( pravzaprav na verjetno privatnem zemljišču) pod mestom Delfi. N38.483647 , E22.481053

19.7.2014
Rana ura, zlata ura pravijo in to velja tudi za ogled mesta Delfi, kamor so bogati Grki hodili spraševat prerokinje za nasvet pred pomembnimi odločitvami. Prerokinje so sedela na kamnih izpod katerih so se kadili različni plini , zato so bile ves čas zadete in so govorile nepovezano, menihi pa so njihove besede prevajali oz. povezovali. No v glavnem norci so znosili cel kup kamenja v hrib in postavili studiom, gledališče in cel kup templjev. Zanimivo za pogledat, predvsem pa se je potrebno na ogled odpraviti ob 8 uri ko odprejo, ker potem zares seka sonce in ni najbolj luštno. No po ogledu se spustimo v dolino in komaj čakamo, da skočimo v morje. Zvecer si ogledamo se mesto Nafpaktos in prespimo v enem izmed zalivov zunaj mesta, s pogledom na viseci most, ki povezuje celino in Pargo.

20.7. 2014
Kopanje na plazi Tolofon N 38.35880 E 22.13743

21.7.2014
Lefkada kamp Episkopos _ otroska olimpijada. Sara zmaga, pokal ji podeli Zan Kosir., popoldne plaza
22.7.2014
cel dan izlezavanje na plaži :)

23.7.2014
Naš dopust se izteka, zato je caas da zapustimo kamp Episkopos. N 28.769791 , E20.720613. Pot nadaljujemo po vzhodnem delu, kjer ni veliko za videti, le oskrbimo se z olivnim oljem in olivami. Ob 12 obiscemo mesto Vasiliki, ki je popularno za surfarje, nato pa pot nadaljujemo na jug oz, jugozahodno stran Lefkade. Cilj so plaze Egremi in Porto Katsiki.
24.7.2014
Noč je minila mirno, malo je deževalo, poleg nas se je parkiral se en slo AD. Zjutraj se skopava se v lepem in malce bolj hladnem morju zaliva Katziki. Ob 11 uri zapustimo parkirišče nad plažo Porto Katsiki. Sepreden  nadaljujemo  nam hoče  nov varnostnik zaracunati dodatnih 10 € za parkiranje. Seveda ne placamo, ker smo ze plačali 15 € za spanje, a glej ga zlomka, varnostnik mi smo mu placali 15 €  oce zdaj se 10 e za parkiranj cez dan. No go, mi gremo naprej. Pot nadaljujemo po zahodnem delu, ki kje res lepsi kov vzhodni del Lefkade, sicer tudi bolj hribovit ampak plaze so cudovite. Ustavimo se na plazi Peufoulia, kjer se kopamo in pojemo kosilo. Club sendvic in tzatziki ter grska solata res sedeta, se posebej če je tako lep razgled. Pocasi se nas dopust izteka, potrebno se bo obrniti proti Sloveniji. Ustavimo se v mestu Lefkada, kjer popijemo se zadnji Nescafe frappe, pojemo sladoled in napisemo kartice, ki jih tudi oddamo. Pot nadaljujemo proti grsko albanski meji, saj se ji zelimo cimprej priblizati, ker imamo jutri namen prepeljati Albanijo. Zvečer se parkiramo v mestu Plataria na naredimo plan poti čez Albaniji.
25. 7.2014
Spanje v mestu Plataia , na pomolu na južni strani mesta N39.444 055 , E20.271076 ). Mirno spanje, zrevn se en italjnski AD. Malo naprej proti mestu, pa je  ob plazi parkiranih se cca. 6 italijanskih  AD.  Pred odhodom v Albanijo se oskrbimo se z bencinon in kupimo zajtrk. Na poti proti albanski meji kupimo se 7 kg pomaranč za 3 €, super osvežitev na poti. Pred nami je Albanija, ki ser je lotevava z rahlim strahom, tako zaradi cest kot tudi varnosti. Prehod grške meje pred mestom Konispol mine v 5 minutah, brez težav, albanska prehod  opravimo v 20 minutah, toliko namrec traja da preskenirajo osebne dokumente. Ceste so relativno dobre, vcasih kaksna luknja zato je fino, da imas koga pred seboj, zato da vidiš kje ga rukne. Od meje nas pot vodi mimo mesta Sarande,nato pa se cesta dvigne in je precej serpentinasta.  Temperatrura se je ze dvignila nad 30 in ustavimo se v mestu Dhermi, kjer se ohladimo v prijetnem albanskem morju. Parkiramo na makedamskem parkirišču kjer nam racunajo 2eura N40.144882, E19.633846) Že prej smo videli nekja lepih plaž, ta se nam je zdela najboljsa. Kmalu odlocitev obzalujemo.  Po kopanju pot nadaljujemo cez prelaz pod goro Cika, ki nudi cudovit razgled na lepe  plaze pod goro. Cesto do plaze ravno asfaltirajo, kar omogoča tudi dostop za avtodomarje  N40.167195 , E19.587843. Prva vrsta je skoraj must. Pot X mimo mesta Vlore, ki je lepo obmorsko mesto, zelo turistico, a kar nas ne pritegne, saj je cij današnjega dne Budva. Nekaj čas vozimo po navadnih cestah , vmes je tudi nekaj t.i. avtocest, vendar nas uporabniki le teh nemalokrat presenetijo, od konjskih vpreg, do kolesarjev. Ob cesti prodajajo tudi zajce, kure, sadje in zelenjavo. Albanija se pocasi razvija, ima veliko dobrih avtomobilov, hise so tudi kar ok, vendar je povsod zelo veliko smeti, podrtih hiš in svinjarije. Albanci so predrzni in neučakani vozniki, kar nekajkrat smo videli prehitevanje v skarje, vednar hvala bogu brez nesrece. Ob 18 uri dosezemo albansko crnogorsako mejo, pravzaprav gledajo samo albanci, na meji v hudi vrocini stojimo 50 minut. Cilj dneva je Budva, kjer za 10 € parkiramo na parkiriscu avtobusnega podjetja Budva Mediteran exprees. Najprej je hotel 20 eur, pa smo se zdilali za 10€ samo cez noc. Mirno spanje, osvetljeno parkirisce, varnostnik. Zvecer ogled Budve, promenade in vecerja, nato pa mirno spanje. N42.293499 , E18.847242.
Ugotavljava, da smo obdelali vse drzave bivse Jugoslavije. Na poti v Grcijo Hrvasko, Srbijo in Makedonijo, za nazaj pa Crno Goro in jutri nas caka se preckanje Bosne.

26.7.2014
Pot ob 8 nadaljujemo proti Dubrovniku. Punci se nista bili, zato je zdaj lepa priložnost. Midva sva Dubrovnik obiskala se kot fant in punca, nekega poletja, ko je na Pagu en teden deževano in sva se odločila da greva naprej.   Parkiramo ob Hotelu Leno , kupimo parkirne listke in se pes odpravimo v mesto. Seveda je ura 12 in peklensko pripeka, vseeno se odločimo za pohod po obzidju in občudujemo mesto z vseh strani. Sprehodimo se po Stradunu , pojemo sladoled in kupimo karte za avtobus, ki nas bo pripeljal do AD. No in ko pridemo do AD pa surprise, surprice...AD je vklenjen v lisice. Jebemtiboga..... pa saj smo plačali parkirnino, zakaj hudiča. No na listku piše hitno pozovite broj xxxxx, ukljenjeni ste po nalogu policije. Matej poklice in izve da se tam kjer smo parkirali, ne sme parkirati in da o tem piše na tabli kakih 100 m nazaj od koder smo parkirali. Hudiča te table pa nismo videli. Kmalu pride dežurni redar, s katerim se ne da nič zmeniti, da bi nam vsaj malo znižal kazen , ki je 400 kun. Ata se ne da, pravi da je to po nalogu policije in nič ne pomaga če se repenčim, da naj plačam ali pa on gre. Ker imam samo 200 kun , vprašam, če vzame se eure in seveda da jih!!!! In potem se zmotimo pri preračunavanju in dobi se 7,5 € oz. 100 kun napitnine. Ni čudno da se je prav hitro usedel v avto in odpelje. Se prej pa je povedal da v Dubrovniku nikjer ne smeš parkirati avtodoma , razen v luki, kjer je parkirišče z rampo in parkomat. Jezna sva bila kot dve čebeli, ampak ni kaj 400 kun ( 5 porcij školjk v Stonu !!!!!! ) je šlo po vodi, no se celo ena več. Hitro se odpravimo naprej in kmalu vidimo se en vklenjen camper. V glavnem z AD v Dubrovnik NE, oz. če parkirajte na parkirišču v LUKI, malo pred mostom Franja Tuđmana J, potem pa z avtobusom v mesto, sicer boste ob  400 kun.  Za ta denar se raje odpeljite do Stona in dobro najejte školjk. To smo naredili tudi mi in se jih zares najedli. Plan je bil da pridem do Splita, ampak smo se odločili, da poiščemo kakšen bližji kamp in prenočimo in prvi nam je na pot prišel camp Uvala Borova malo pred Drvenikom, kjer smo se zmenili za nočitev za 20 € na parceli ob morju. Pred spanjem pa se hiter skok v Jadransko morje.  Moram na zemljevid pogledati, v koliko morjih smo se kopali, no vsa so bila prijetna.
27.7.2014
S severa prihaja slabo vreme in čas je da gremo domov.  Se 6 ur vožnje in bomo doma. Tinkara pravi da je žalostna in vesela hkrati  in da se veseli doma, Tise in domače postelje.

Doma na števcu pokaže 155648km se pravi da smo naredili skupaj 4259km

1. lepo je gledati lepe spomine, pa čeprav niso moji, ampak vseeno, lepo ker so spomini dobrih prijatejev!!!!!!

2. Prekrasno, zelo mi je všeč :)